9 grudnia 2017

7 typowych usterek w Fordzie Denso, które warto znać

Dziś zaczynamy od podstaw – opiszemy, co może przytrafić Ci się podczas użytkowania nawigacji Denso. Ten już dość wiekowy system Visteona jest tak częstym bywalcem w naszej firmie, że chcemy pokazać, co się psuje oraz jak z tym sobie dajemy radę. Przeczytaj, jakie usterki w Fordzie Denso warto znać.

Dobra wiadomość jest taka, że 99% jednostek można naprawić. Pozostały 1% to sytuacje, kiedy radio miało styczność z pseudo serwisem i nie jesteśmy w stanie naprawić usterek mechanicznych na płycie głównej – chociażby pozrywanych ścieżek. Ale i na ten 1% mamy sposób. Jaki? O tym na końcu wpisu.

Co może popsuć się w Denso ?

problem-ford-denso

1. Zablokowany licznik wpisów

W skrócie: użytkownik nie zna prawidłowego kodu i wprowadza zły. Do tego jest na tyle zdeterminowany, że robi to 10 razy. Efekt? Nawet jeżeli wpiszesz teraz prawidłowy kod, to radio i tak go nie rozpozna. Owszem, możesz zatwierdzić PIN, ale radio zachowuje się tak samo jakbyś wpisał zły – czyli znów wyświetlany jest ekran z wołaniem o kod. Rozwiązanie? Trzeba skasować licznik złych wpisów, a robi się to, programując procesor firmy Motorola. Temat szerzej poruszyliśmy tutaj.

2. Nie wyszukuje stacji radiowych

Czyli tzw. brak strojenia. Niektórzy twierdzą, że jest to wina uszkodzonego tunera… Przyczyna leży, gdzie indziej i likwidujemy ją skutecznie. Na tyle skutecznie, że usterka nie powraca. Czytaj więcej.

3. Wyświetla tylko planszę z cyframi 1 – 6

Ten dość frustrujący problem może Cię dopaść zarówno w momencie potrzeby wpisania kodu (np. odłączyłeś akumulator), jak i podczas zmiany stacji radiowych. Żadne radio z tym problemem nie ma szans wrócić do Ciebie z tą wadą. Naprawa jest na tyle skuteczna i opanowana, że robimy to również na miejscu, po umówieniu się na konkretny dzień i godzinę. Problem opisujemy tutaj.

4. Uszkodzony czytnik GPS

Zalanie? A może nieudana próba flashowania czyli wgrywania programu? To dwie najczęstsze sytuacje, po których czytniki GPS z Denso trafiają do naszego serwisu.

5. Nie włącza się w ogóle – czarny ekran

Usterka na tyle nieprzyjemna, że powoduje brak możliwości sterowania klimatyzacją. Zima i do tego zimne powietrze z nawiewów? Tego byśmy chyba nie chcieli? Więcej informacji w tym wpisie.

6. Nie działa panel dotykowy (i jest to uszkodzenie mechaniczne)

Pęknięty, zgnieciony czy zarysowany – naprawa polega na wymianie panelu dotykowego.

7. Panel dotykowy nie reaguje (i nie jest to usterka mechaniczna)

Zdarza się, iż ekran nie reaguje pomimo że nie ma usterek mechanicznych. To właśnie wtedy trzeba naprawić jednostkę zamiast wymieniać digitizer ( panel dotykowy ).

A co z tym małym procentem nawigacji nie do uratowania? 1% popsutych urządzeń musi zostać naprawiony poprzez wymianę płyty głównej. Jest to ostateczność, ale zawsze wyjście, aby znów mieć sprawne radio i nawigację w aucie. Nie ma przecież metody na sklejenie złamanej płyty drukowanej czy rekonstrukcje 50 zerwanych ścieżek.

UDOSTĘPNIJ:

FreshMail.pl