Naprawa fabrycznych nawigacji samochodowych

Zanim wprowadzimy czytelnika w serwis nawigacji zaczniemy od wytłumaczenia kilku podstawowych pojęć związanych z branżą, którą się zajmujemy.

Co to jest właściwie OEM?

Hasło przewija się nie tylko na naszej stronie.
W skrócie – oem to producent oryginalnego wyposażenia. Produkty oem są montowanane na poziomie fabryki. W naszym przypadku pod pojęciem oem rozumiemy radia i nawigacje fabrycznie zamontowane w momencie sprzedaży auta. Możliwe jest, że produktem oem może być doposażony samochód w późniejszym czasie.
Najpopularniejsi producenci oem to Blaupunkt, Bosch, Becker, Continental, Sony, Technisat, Visteon.

 

      

 

Samego hasła naprawa nie ma co tłumaczyć – może warto tylko dodać z jakimi typowymi i nietypowymi usterkami możemy sobie poradzić:

  • urządzenia całkowicie zablokowane, bez możliwości wpisywania kodów
  • problemy z odczytem płyt CD / DVD, uszkodzone zmieniarki, napędy i lasery
  • brak odbioru radia FM, sygnału GPS
  • zawieszanie się systemu, samoistne resetowanie, usterki na skutek przerwania lub użycia niewłaściwych plików aktualizacyjnych
  • czarny ekran ( brak podświetlania ), biały ekran ( usterki grafiki )
  • brak komunikacji po magistrali CAN
  • usterki dysków twardych, wadliwych pamięci EMMC, iNAND, NOR
  • powycierane klawisze, porysowane ekrany dotykowe

Retrofit nawigacji i radii

Doposażenie systemu w brakujący element, często usprawniający funkcjonowanie całości to retrofit. Pojęcie to można znaleźć również w serwisie car audio. Przykładem może być system nawigacji RNS 315 i doposażenie w brakujący zestaw głośnomówiący.  Pełny retrofit to nie tylko fizyczne poprowadzenie wiązki z kablami, dołożenie mikrofonu ale również montaż układu BT na płycie głównej urządzenia oraz jego programowe aktywowanie. O ile te pierwsze zabiegi nie stanowią problemu dla większości poważnych zakładów car audio, o tyle ostatnie można wykonać w niewielu firmach. Jako nieliczni jesteśmy w stanie doposażyć taką jednostkę w brakujący moduł BT. Więcej na temat można poczytać w tym wątku.

 

Kodowanie USA – EU w nawigacjach i radiach

Kodowanie USA – EU to zmiany programowe i sprzętowe, umożliwiające pełne użytkowanie systemów audio w naszej części świata. W wielu przypadkach oprócz zmian kosmetycznych ( np. wyświetlanie w kilometrach zamiast milach ) możemy dokonać modyfikacji sprzętowych np. zmianę kroku syntezy radia FM ( urządzenie będzie odbierać “nasze” fale ). Retrofit możliwy jest nie tylko z USA ale również z Japonii czy Chin.

 

TV-FREE – VIM ( Video in Motion )

TV-FREE lub VIM ( Video in Motion ) – to możliwość oglądanie obrazu video na ekranie nawigacji podczas jazdy samochodem. Mamy możliwość aktywowania takiej funkcji w najnowszych systemach oem:

vw

 

  • Discovery PRO ( VW Golf 7, Passat B8, Polo 6R )
  • MMI 3G / 3G Plus ( Audi A6, A7 etc )
  • MiB II ( VW Passat B8, Skoda SuperB III )
  • RNS 510 / 810 ( VW Passat, Skoda Octavia )

 

 

 

Logo startowe w jednostkach multimedialnych

Logo startowe – to grafika powitalna w urządzeniu. Możemy zmienić ją na dowolną w wielu modelach.  Istnieje opcja na zmianę nie tylko loga startowego ale również całego kodowania systemu ( np. zmiana z VW na Seat czy Skoda na VW  w RNS 310, RNS 315, RNS 510). W związku z tym, iż jest to proces, który zależy od kilku czynników technicznych zainteresowanym klientom sugerujemy bezpośredni kontakt z nami.